Τρίτη 13 Μαΐου 2008

Τα πραγματικά προβλήματα για τους δρόμους της περιοχής μας.

Στις 18/02/2008 έγινε στην έδρα του δήμου μας η συνάντηση των έξι Δημάρχων και των αντίστοιχων Δημοτικών Συμβουλίων, για το ζήτημα της διέλευσης του δρόμου Πάτρα-Τσακώνα. Ήταν σαφώς μια από κοινού ενέργεια που κινείται σε θετική κατεύθυνση αρκεί να έχει ένταση και συνέχεια.
Δυστυχώς δεν φταίει μόνο το Αθηνοκεντρικό-γραφειοκρατικό κράτος αλλά και άλλοι σοβαροί παράμετροι για την άσχημη τροπή που έχει πάρει το συγκεκριμένο ζήτημα. Φταίνε τα αργά αντανακλαστικά αντίδρασης των τοπικών κοινωνιών, αλλά και τα συμφέροντα των εργολάβων.
Σύμφωνα λοιπόν με όσα γράφουν και λένε τα τοπικά και αθηναϊκά Μ.Μ.Ε. είναι δύσκολη έως αδύνατη η αλλαγή ή τροποποίηση της σύμβασης του συγκεκριμένου έργου τη στιγμή που έχει επικυρωθεί από την Βουλή.
Δυστυχώς οι βουλευτές της περιοχής μας (δυο μεγάλων κομμάτων) από κεκτημένη ταχύτητα και κάτω από την πίεση των τροχαίων δυστυχημάτων συναίνεσαν με την ψήφο τους στην τριχοτόμηση της περιοχής μας αλλά και την εγκατάσταση διοδίων στη μέση του νομού.
Άραγε για πια οικονομική και χωροταξική ανάπτυξη της Ν. Δ. Ελλάδας μας μιλούν οι αρμόδιοι όταν μας ετοιμάζουν ένα δρόμο αναχρονιστικό στο σχεδιασμό και ξεπερασμένο ως προς το μέγεθος;
Κάτω από τις πιο ευνοϊκές συνθήκες τα πρώτα οχήματα θα τον διασχίζουν μετά το 2013, ο οποίος θα διασχίζει αστικές περιοχές και θα έχει μετά βίας 2,5 ρεύματα κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση.
Ευτυχώς υπάρχουν συμπολίτες μας που έχουν επισκεφθεί Ευρωπαϊκές χώρες αλλά και άλλες χώρες της Μεσογείου, με λιγότερο η ίσο πληθυσμό από την Ελλάδα, και έχουν διαπιστώσει «ιδίοις όμμασι», τη διαφορά σχεδίασης και κατασκευής τέτοιων έργων.
Μακάρι να γίνει όσο το δυνατόν πιο σύντομα νέα συνάντηση των έξι Δημάρχων και στο τραπέζι της συζήτησης να τεθεί το θέμα της έλευσης της νέας γραμμής του τρένου. Ήδη τα πρώτα έργα, με ευθύνη της ΕΡΓΟΣΕ, γίνονται στην περιοχή της Αιγιαλείας και είναι θέμα χρόνου η έναρξη αντίστοιχων στην περιοχή μας.
Μια συζήτηση που έπρεπε να είχε «ανοίξει» εδώ και χρόνια έτσι ώστε και οι πολίτες να έχουν αφυπνιστεί αλλά και ορισμένες παρεμβάσεις να είχαν γίνει έγκαιρα στην Αθήνα.
Επίσης ένας άλλος δρόμος –καρμανιόλα υπάρχει στην περιοχή μας. Πρόκειται για τον δρόμο της ΒΙ.ΠΕ. ο οποίος σχεδόν σε όλο του το μήκος διέρχεται μέσα από τα διοικητικά όρια του Δήμου μας. Πάρα πολύ συνάνθρωποί μας έχουν χάσει την ζωή τους ή έχουν τραυματιστεί από τις αμέτρητες παγίδες που κρύβει. Τις επιπτώσεις από την διέλευση στη συγκεκριμένη οδό τη νιώθουν καθημερινά οι κάτοικοι της περιοχής αλλά και οι διερχόμενοι οδηγοί.
Ιδιαίτερη ανηφορική κλίση, κλειστές στροφές, ανάποδες στροφές. Ολισθηρότητα οδοστρώματος. Στενή γέφυρα Πείρου, απαράδεκτη είσοδος ΒΙ.ΠΕ., έλλειψη ηλεκτροφωτισμού. Έλλειψη στηθαίου, διέλευση βαρέων οχημάτων συνθέτουν το πάζλ της επικινδυνότητας του συγκεκριμένου δρόμου.
Η ανέγερση κατοικιών, οι εγκατεστημένες επιχειρήσεις αλλά και οι αρχαιότητες δυσκολεύουν τη σημαντική βελτίωση της οδού. Με την δημιουργία του νέου κόμβου στα Καμίνια είναι ευκαιρία να υλοποιηθεί νέα χάραξη του δρόμου έτσι ώστε να εξαλειφθούν οι σημερινές πληγές.
Απαιτούμε από τη Δημοτική Αρχή με συνεχή διαβήματα προς την Νομαρχία και την Περιφέρεια να διεκδικεί τη συντήρηση και τη βελτίωση της σημερινής υφιστάμενης κατάστασης, έως ότου δρομολογηθεί κάποιο έργο που θα λύσει ριζικά το πρόβλημα.

Θεοφάνης Σαγιάς