Πέμπτη 13 Μαρτίου 2008

ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΚΑ ΚΑΙ ΑΛΛΑ

Ο λαός λέει: Τι ζητάς, καλλιγραφία στης μυλωνούς το κώλο!!!
Ή αν θέλετε πιο διακριτικά: Αυτό είναι το κερασάκι στην… τούρτα.
Ο λόγος για την «κυκλοφοριακή ρύθμιση μπρος από το Δημαρχείο»
Αναρωτιέστε πώς σχεδιάστηκε, ποιος την εμπνεύστηκε, ποιος…
Εγώ χρόνια αναρωτιέμαι ποιος σκέφτηκε τι σημαίνει πολεοδόμηση!!!
Για να το δούμε ιστορικά.
Γύρω στα 1968 φτιάχτηκε το πρώτο (και τελευταίο…) σχέδιο πόλης.
Δεν θα μπω στο λούκι να το κρίνω αν ήταν καλό ή κακό γιατί δυστυχώς τόσα χρόνια από τότε όλοι μόνο αυτό κάνουν.
Πολλοί Πρόεδροι πέρασαν, πολλοί από αυτούς ξανάρθαν σαν Δήμαρχοι…
Πολλοί ήταν Κοινοτικοί Σύμβουλοι, πολλοί από αυτούς ξανάρθαν σαν Δημοτικοί Σύμβουλοι ή ξανάρθαν σαν Δήμαρχοι …
Πολλοί νέοι προστέθηκαν στην λίστα…
Όλοι, μα όλοι κριτικάρουν αυτό το σχέδιο και το μόνο που κάνουν είναι να κλείνουν (διαγράφουν) δρόμους κατά το δοκούν…
Ούτε ένας, μα ούτε ένας δεν σκέφτηκε και κατ' επέκταση δεν πρότεινε την πιθανή αναμόρφωσή του και την απαραίτητη επέκταση του.
Τα Βραχναίικα χωρίστηκαν σε δύο «ταχύτητες»…Αυτούς που έχουν οικόπεδα στο παλιό σχέδιο και πρέπει να έχουν δεκάμετρους δρόμους με πεζοδρόμια πλάτους ενός μέτρου… (για να προχωράει μπροστά ο γάιδαρος και πίσω ο γαϊδαράρης…) και στους άλλους που έχουν άντε το πολύ πεντάμετρους και πεζοδρόμια στα όνειρά τους…
Τα Βραχναίικα χωρίστηκαν σε πάνω και κάτω από τις γραμμές… Θα ήθελα κάποιος να μου εξηγήσει γιατί πρέπει να ανοιχτούν όλοι αυτοί οι δρόμοι που δεν έχουν καμιά μα καμιά κυκλοφοριακή σύνδεση!!! Ή μήπως υπάρχει σκέψη να γεμίσουμε με ισόπεδες διαβάσεις (γράψε νεκροταφεία…) Αλλά συγνώμη το ξέχασα ότι ο Δήμος (δηλαδή εμείς) πρέπει να ασφαλτοστρώσει όλα αυτά τα ιδιωτικά πάρκινκ…
Ο κεντρικός δρόμος με το σχέδιο είχε προβλεφθεί να είναι 16 μέτρα… Που σήμαινε ότι θα μπορούσαν να υπήρχαν άνετα πεζοδρόμια και χώρος για παρκάρισμα τουλάχιστον στην μία πλευρά… Ουφ!!! Τι χαρά και αγαλλίαση!!! Τα καταφέραμε!!! Τον ξανακάναμε πλάτους 10 μέτρων με πεζοδρόμιο στην μία πλευρά… (Αυτό πρέπει να κατοχυρωθεί με παγκόσμια πατέντα…) Άντε να δεις τι γίνεται όταν ξεφορτώνουν τα φορτηγά, ψωνίζουν στα μαγαζιά με το ΙΧ παρκαρισμένο πάνω στη διαχωριστική κι έρχεται 1 λεωφορείο από Πάτρα, άλλο 1 από Αχαγιά κι από πίσω του μια μπετονιέρα…
Το σχέδιο είχε πρόβλεψη ότι η σιδηροδρομική γραμμή θα γινόταν διπλή! Ουφ!!! Τι χαρά και αγαλλίαση!!! Τα καταφέραμε!!! Ο ΟΣΕ μας διαβεβαίωσε ότι αυτό δεν θα γίνει… κι εμείς ούτε που σκεφτήκαμε ότι έτσι χάσαμε… το τραίνο!!! Αντί να πιέσουμε να γίνει παράκαμψη με την νέα χάραξη και να χρησιμοποιηθεί η παλιά γραμμή (με μετατροπή σε διπλή) σε γραμμή προαστιακού σιδηροδρόμου ή τραμ!!!
Είπα παράκαμψη;;; Μα το ξέχασα είδατε τα σχέδια του περιφερειακού δρόμου Βραχναιίκων που παρακάμπτεται το κέντρο;;; Είναι θαυμάσιο!!! Μιας και δεν υπάρχει χώρος (πιά!) θα πάρουμε το σχέδιο της Θεσσαλονίκης και θα φτιάξουμε υποθαλάσσιο τούνελ!!!!
Εδώ τελειώνω. Αν αυτά που έγραψα δεν δικαιολογούν το τίτλο, πέστε το μου για να συνεχίσω!!!

Ένας ανεξάρτητος πολίτης!!!!
Αντώνης Νικολόπουλος
Διπλ.Μηχ/γος Ηλ/γος Μηχ./ ΜΒΑ